lørdag 9. februar 2013

Roser, roser og atter roser

Denne gangen skulle jeg lage et "rosetre" og fulgte denne fremgangsmåten. Men til slutt endte jeg opp med et annet resultat, det ble rett og slett en rose.. eh.. ball istedenfor. Litt på grunn av tidsproblemer. Og litt fordi jeg ikke følte en spesielt stor trang til å grave gjennom en halvmeter snø for å nå mosen som den originale oppskriften kaller på.








Mønsterarkene jeg har brukt er fra Prima; Zephyr og Pixie Glen Collection. De tre diesene er fra Memory box. 

Jeg endte opp med å bruke en vanlig synål til å rulle blomstene med. Dingsen (også kjent som en "slotted quilling tool") som jeg egentlig hadde planlagt å bruke, dumpet selvfølgelig ned i postkassen min dagen etter at ballen var ferdig.

Isoporkula og baksiden av arkene har fått seg en omgang med Distress Stains, i fargen Broken China, for å kamuflere litt. Silkebåndet er også farget i samme farge.

Deltar i utfordringer hos:
Kort o Mania (Turkis)
Anything Goes Challenge Blog (Monochrome)
Scraphaugen (Dies)
Kortgleder (Alt er lov) 

---------------------------------------------------------

Hurra, jeg ble plukket ut som favoritt hos Kort o Mania :)
 



6 kommentarer:

  1. WOW, vilken underbar boll du har gjort! Vilket jobb du har lagt ner. Verkligen superfin!
    Tack för att du deltar i vår utmaning hos Anything Goes Challenge!
    Kram Annette

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelig og for en jobb du har lagt ned i denne.
    Takk for at du deltar hos Scraphaugen.

    DT-Jorunn Elin

    SvarSlett
  3. wow....den var lekker altså :)
    Herlig med alle de snurreblomstene....og nydelige farge :)

    SvarSlett
  4. Uuuuutrolig stilig og for en flott ide :-) Lekkert!!!
    Takk for at du deltar hos Kort O Mania. Håper å se deg igjen på vår neste utfordring :-)
    Klem fra Karin

    SvarSlett
  5. Så kul ball! Skikkelig dekorativ.

    SvarSlett
  6. Utrolig stilig ball. Takk for at du deltar hos Kortgleder. Hilsen Jorunn

    SvarSlett